CONTRA EL FUTBOL NEGOCI

CONTRA EL FUTBOL NEGOCI

dimarts, 4 de febrer del 2014

SEMBLA QUE ENCARA QUEDEN VALORS, IDEOLOGIA I COHERÈNCIA DINS EL MÓN DEL FUTBOL NEGOCI!





Javi Poves es va presentar un dia a les oficines de l'Sporting de Gijón i va demanar, davant la sorpresa de la gent del club, que deixessin de pagar per transferència bancària: "No vull que s'especuli amb els meus diners ni un segon. No penso utilitzar un banc ", els va dir. Un altre dia, va tornar un cotxe que el club havia donat a cada jugador: "Em sentia malament tenint dos cotxes. No ho necessitava ".

Javi Poves vivia una contradicció vital permanent. Després que Manolo Preciado li premiés amb el seu debut a Primera Divisió contra l'Hèrcules (va sortir del planter de l'Atlètic de Madrid i va jugar al juvenil del Rayo, a Las Rozas i Navalcarnero), en el seu cap només estava deixar-ho. "El que es veu des de dins ho deixa clar: el futbol professional només són diners i corrupció. És capitalisme, i el capitalisme és mort. No vull estar en un sistema que es basa en que la gent guanya diners gràcies la mort d'altres a Sud-amèrica, Àfrica, Àsia. Simplement, el meu jo interior m'impedeix seguir en això ",diu Poves.

Té 25 anys i molta passió. De vegades, fins i tot li costa explicar qui és. "Em diuen antisistema, m'han encasellat aquí, però no sé el que sóc. Sí que sé que no vull viure prostituït com el 99% de la gent. Si no puc tenir una vida neta a Espanya, la tindré a Birmània, on sigui ", diu. Estudiarà Història per la UNED i veurà el que fa. No ho té clar. Si de cas, planeja viatjar pel món oprimit. "Vull conèixer el món de veritat, saber el que hi ha. Anar a l'Àfrica. Per això no cal molts diners. He estat a Turquia en hotels de tres euros ", recalca.

En un magnífic article de 'Diari de Girona', Poves compte que, encara que es va acostar al 15-M al començament i va constatar la passió i il.lusió de la gent, el moviment se li queda molt curt. "Plantegen canvis molt superficials, a mi no em valen. De què em serveix guanyar 1.000 euros en comptes de 800 si estan tacats de sang, si sé que s'obtenen amb el sofriment i la mort de molta gent? La sort d'aquesta part del món és la desgràcia de la resta. En comptes de tant 15-M i tanta hòstia, el que cal fer és anar als bancs i cremar-los, tallar caps. Així de clar t'ho dic ", assenyala. Efectivament, més clar no pot ser Javi Poves, el xaval de 25 anys que deixa el futbol per prendre un camí incert lluny de tot.

1 comentari:

  1. Dedicat per a l'asturià més engrescador i rebel del Gol Roig! Puxa Asturies Dixebra.

    ResponElimina